
Computer Telefoon Integratie (CTI) is de samenwerking tussen een telefooncentrale en een computernetwerk (LAN). Deze technologie integreert het communicatiesysteem in het datanetwerk waardoor (o.a.) binnenkomende en uitgaande telefoongesprekken beheerd kunnen worden via de computer.
Open Telefonie Standaard
Voor het maken van CTI oplossingen maken wij gebruik van de Frontline Open Telefonie Standaard (OTS). Deze standaard maakt het mogelijk om CRM/ERP software eenvoudig te koppelen aan vrijwel elke telefooncentrale. Door OTS als middleware te gebruiken, is maatwerk software voor een telefooncentrale onnodig. Dit bespaart kosten aangezien maatwerk meestal de grootste kostenpost is bij de aanschaf van een CTI oplossing.
Klantenkaart tonen
Als aanvulling op OTS hebben wij een applicatie beschikbaar voor het automatisch tonen van klantgegevens.
Bij inkomende gesprekken toont de applicatie op basis van nummerherkenning automatisch de 'klantenkaart' met alle gegevens van de klant op het computerscherm. Vanuit de applicatie kan ook direct gebeld of doorverbonden worden. Bovendien wordt de bestede telefoontijd per klant automatisch geregistreerd, zodat het mogelijk is de omzet/winst af te zetten tegen de bestede telefoontijd.
Voordelen van CTI
Het gebruik van CTI levert een aantal voordelen op:
- Tijdwinst bij het opzoeken van relatiegegevens
- Efficiënter gesprek tussen medewerker en relatie
- Routering op nummerherkenning naar de juiste medewerker
- Inzicht in klantcontactmomenten
- Medewerkers delen de informatie die met de klant is besproken
- Verhoging van klanttevredenheidsgevoel door herkenning
- Tijdwinst bij het bellen naar relaties
- Betere historische en realtime rapportage over de klantcontactmomenten